DESTACAT
COMUNICAT DE PREMSA // 27/07/12
EUiA
del Transport i les Telecomunicacions denuncia la privatització de RENFE
anunciada pel Govern del PP
En
una resolució pública, l'Assemblea del sector defensa "l'eficiència de la
gestió pública, guiada pels criteris de democràcia, transparència i finalitat
de servei públic"
Davant l’anunci per part del Govern espanyol de
la privatització de RENFE, l’Assemblea d’EUiA del Transport i les
Telecomunicacions vol posar de manifest:
1- La nostra oposició frontal a aquest desgavell de
privatització, que l’únic que farà es privatitzar els
beneficis dels negocis més profitosos i socialitzar, d'una banda, les pèrdues
que es van generar en el període de maduració d’aquests mateixos negocis
ara rendibles, i de l'altra, les pèrdues de les línies no rendibles
econòmicament però sí socialment.
2- Com a tot servei públic, ens
refermem a la nostra convicció de que la
rendibilitat social ha de ser l'objectiu prevalent i que la bona
gestió, òbviament, no depèn del tipus de propietat accionarial d’una
empresa, sinó del seus equips gestors -per això reclamem un canvi en els equips
que gestionen les empreses que actualment ofereixen el serveis ferroviaris-. Ja
és hora de desemmascarar els falsos arguments que pretenen associar la gestió
eficient a la suma de competència i gestió privada, afirmació prou negada per
l'experiència, per defensar amb valentia una
vegada més l'eficiència de la gestió pública, guiada pels criteris de
democràcia, transparència i finalitat de servei públic.
3- Recordem que a Europa,
tret de la Gran Bretanya, on la privatització va suposar una experiència
desastrosa quant a seguretat i tarifes, la
resta de països aposten per empreses públiques per donar els serveis
ferroviaris.
4- Es fa difícil
d’entendre que es vulgui crear competència entre operadors ferroviaris,
competint per una dèbil demanda, quan la veritable competència en la demanda del
ferrocarril és el transport privat. En aquest sentit s’han de estimular mesures encaminades a captar viatgers i
mercaderies cap al ferrocarril.
5- És contradictori argumentar
la falta de demanda per desmantellar el sistema públic ferroviari, i alhora
seguir apostant per la construcció de noves
línies d'Alta Velocitat sense cap tipus d'estudi seriós de demanda ni benefici
social que les justifiqui.
6- Amb la privatització es vol precaritzar les condicions laborals del sector,
creant noves empreses que no estan subjectes a cap conveni preestablert.
7- Seguim proposant un
ferrocarril fort, públic, social, segur i de
qualitat, i ens sumen a les possibles accions que des de tots els
àmbits es facin per defensar aquests principis.
Assemblea d’EUiA del
Sector del Transport i les Telecomunicacions