Comunicat d'EUiA sobre Valoració de la Manifestac​ió de l'11 de Setembre a BCN:  “La manifestació de l’11-S obre un nou cicle: el del dret a decidir i a exercir-lo”

DECLARACIÓ D'EUiA SOBRE LA MANIFESTACIÓ I LA DIADA DE L'11 DE SETEMBRE DEL 2012

1. La manifestació de l'11-S va ser massiva, pacífica i expressió de diverses reivindicacions socials i nacionals, i de cap manera pot ser menystinguda, ignorada, tergiversada o utilitzada. Una part significativa del poble de Catalunya ha parlat i queda clar que serà aquest mateix poble i el conjunt de la ciutadania qui pendrà les seves decisions de forma sobirana i democràtica respecte a l'Estat, Europa i els mercats.

2. EUiA valora positivament aquesta mostra de civisme i de voluntat de decisió, nosaltres conjuntament a d'altres organitzacions polítiques i socials, així com persones, vam expressar el rebuig a les retallades com a forma antisocial dels governs de CiU i PP de gestionar la sortida a la crisi i nosaltres vam expressar també l'exigència del dret democràtic a decidir i la voluntat de l'exercici efectiu d'aquest dret.

3. CiU ha de gestionar de forma immediata les energies desplegades a la Diada en la línia de millorar el finançament de Catalunya, aturar les retallades i impedir uns pressupostos de la Generalitat que derivin en un 4rt nou paquet d'aquestes que degradi encara més la nostra economia i la vida dels catalans. El 20 de Setembre el President Mas té l'oportunitat de separar-se de les polítiques centralistes i retalladores imposades pel President Rajoy i el PP, renunciant al suport del PP a la cambra catalana i no prestant-se a donar-li suport a les Corts de Madrid.

4. Si el 10 de Juliol del 2010 va marcar una fita, l'11 de Setembre del 2012 obre un nou període de decisions democràtiques, decisions que tenen a veure amb un model de cohesió social de país que no ha de ser desmantellat des de la Moncloa però tampoc des del Palau de la Generalitat, i té a veure amb decisions de relació entre Catalunya i l'Estat on ja no queda temps per seguir apostant per un model autonòmic superat on Catalunya no encaixa, nosaltres apostem per desplegar un federalisme plurinacional ple com a única oportunitat d'un encaix comú on l'Estat té el repte d'entendre i atendre el sentiment nacional d'un poble.

Barcelona 12 de Setembre del 2012