Avís important

L’1 de novembre de 2014, el Partit dels i les Comunistes de Catalunya va acordar la seva dissolució com a partit polític i la cessió de tot el seu capital humà, polític i material a una nova organització unitària: Comunistes de Catalunya.

Com a conseqüència d'aquest fet, aquesta pàgina web ja no s'actualitza. Podeu seguir l'activitat dels i les comunistes a la pàgina web de Comunistes.cat.









Secció: Economia - Laboral - Societat
Divendres 3 d'agost
Vaga de 24 hores al sector ferroviari
Adjuntem comunicat de premsa conjunt sobre la vaga a RENFE, ADIF i FEVE de demà:

EL MINISTERI DE FOMENT IMPOSA SERVEIS MÍNIMS DE GAIREBÉ EL 80%



Els sindicats del sector ferroviari, convocants de la vaga del 3 d'agost, consideren una 


provocació aquesta agressió als drets constitucionals i laborals

Madrid, 31 juliol 2012

Són considerats els serveis mínims més abusius en la història de les relacions laborals en el sector

ferroviari, segons els sindicats del dit Sector, convocants de la vaga de 24 hores per al divendres, 3 d'agost.

El Ministeri de Foment no ha volgut admetre ni una de les propostes dels representants dels treballadors presentades a les empreses i ha dictat uns serveis "màxims" a RENFE, ADIF i FEVE que, en opinió dels sindicats, són un atemptat al dret constitucional a la vaga i constitueixen una provocació, potser amb l'objectiu d'enfrontar a usuaris i treballadors. Serveixi com a exemple el cas dels trens d' "Alta Velocitat i Llarga Distància", en què s'ha dictat que circulin gairebé el 80%, o en trens Regionals, amb gairebé el 70% (inclosos trens i serveis que, possiblement, siguin suprimits abans de desembre).

Aquests serveis dictats són considerats pels sindicats convocants com a il·legals i un intent del Ministeri de Foment de menyscabar la imatge i la tasca d'aquests sindicats, enfrontant-los amb els usuaris que es puguin veure afectats pel desenvolupament d'aquesta vaga.

Mentre els sindicats de les empreses ferroviàries lluiten perquè el ferrocarril mantingui la seva consideració de públic i social i es converteixi en un transport realment accessible a tots els segments socials, guanyant quota en Mercaderies i augmentant Viatgers, els alts càrrecs del Ministeri i de les empreses públiques, des dels seus cotxes oficials, en aquests mesos de gestió, estan enfonsant més, si és possible, aquest ferrocarril, i han deixat, una cosa tan estratègica com el transport de Mercaderies, amb menys d'un 4% de quota, a la cua de tots els països d'Europa, i Viatgers d' "Alta velocitat i Llarga Distància" (amb una baixada d'un 3% el primer semestre 2012) continua perdent viatgers i ingressos, mentre la resta de països importants d'Europa segueixen guanyant, fins i tot en la crisi. Mentrestant, l'única solució que ofereixen és liberalitzar i privatitzar les empreses per desprendre's de la responsabilitat sobre elles i regalar als seus millors amics.

Els sindicats anem a demandar judicialment aquests serveis mínims i, fins i tot, a denunciar penalment als signants dels mateixos, així com lluitarem fins al final perquè el ferrocarril que s'ha construït amb l'esforç de tots els treballadors i treballadores i amb la aportació de la ciutadania, no fos a mans privades a preu de saldo, com va passar amb altres empreses, amb el corresponent perjudici per a aquesta ciutadania.

Per a més informació:
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 d'agost de 2012
Secretaria de Comunicació i Imatge
CCOO de Catalunya
premsa@ccoo.cat
http://www.ccoo.cat
93 481 29 05