Tornen a sonar tambors de guerra a Pròxim Orient, el bombardeig a Síria dels Estats Units, amb suport dels seus aliats europeus, sembla ja imminent. La propaganda de guerra imperialista segueix saltant-se la legalitat internacional, on les no provades acusacions d’utilització d’armes químiques argüides per Estats Units, casualment el país que les ha utilitzat repetidament a la història, semblen ser suficients per passar per sobre dels informes dels enviats especials de la ONU.

Tant els fa que el seu bombardeig només servirà per reforçar les posicions d’Al Qaeda i de mercenaris terroristes finançats per les potències occidentals i regionals com les petromonarquíes d'Aràbia Saudita o Qatar.

Com ja es va demostrar a la Guerra d'Iraq el 2003, o més recentment a Líbia, les “intervencions humanitàries” no han servit per resoldre cap conflicte, ans el contrari no han fet sinó augmentar-los.

La intervenció nord-americana no es farà per defensar a la població civil, sinó per reforçar els seus interessos geoestratègics a la zona, augmentant el sofriment de la població civil i causant una desestabilització major en la regió amb conseqüències desastroses.

Ens solidaritzem plenament amb els nostres camarades de l'Unió de Joves Comunistes Khaled Bakdash, que en aquests moments estan combatent contra l'imperialisme i el fonamentalisme islàmic, així com amb el sofriment de tot el poble siri, en aquests moments tan difícils que estan passant.

Des dels CJC-Joventut Comunista de Catalunya i Joves Comunistes apostem per la sortida pacífica i negociada del conflicte, sense ingerències estrangeres.

Per altre banda, ens preocupa també, com una part important de l'esquerra catalana, que es va mobilitzar frontalment en contra la guerra d'Iraq, avui en dia pren posicions guerreristes i s'alinea directa o indirectament amb l'OTAN i el fonamentalisme islamista.

Avui com ahir, NO A LA GUERRA!

CJC-Joventut Comunista de Catalunya
Joves Comunistes