Fa molt de temps que advertim del perill de permetre el creixement del feixisme, i insistim en la necessitat d’aturar l’extrema dreta mitjançat l’acció unitària. Animem als moviments socials i a les forces progressistes de Madrid a crear el moviment unitari necessari per aturar el feixisme a la seva ciutat.

Des d’Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR) condemnem fermament l’agressió nazi, comesa ahir durant la celebració de la Diada, a la seu de la Generalitat a Madrid. Enviem la nostra solidaritat a les persones agredides, i els nostres desitjos per tal que es recuperin ràpidament de l’atac sofert.

A les imatges televisives es veu clarament que els agressors porten símbols de grups feixistes ja coneguts. Són els mateixos que han organitzat tres manifestacions nazis a Madrid al llarg dels últims dos anys; els mateixos que han anunciat la seva intenció de manifestar-se a Barcelona el proper 12-O. També destaquem que un dels crits dels agressors, “Catalanidad es hispanidad”, prové del centre nazi del Clot, “Tramuntana” —impulsat per un regidor de “Plataforma per Catalunya”—, del que portem més d’un any i mig demanant el tancament. A més a més, segons informa la premsa, un dels atacants va fer una xerrada el juliol passat a la llibreria Europa a Gràcia, propietat del neonazi convicte Pedro Varela.

Com UCFR recordem que ja fa molt de temps que advertim del perill de permetre el creixement del feixisme, i insistim en la necessitat d’aturar l’extrema dreta mitjançat l’acció unitària. Animem als moviments socials i a les forces progressistes de Madrid a crear el moviment unitari necessari per aturar el feixisme a la seva ciutat.

Exigim a les autoritats de Madrid que identifiquin, jutgin i castiguin, de manera urgent, els responsables de l’agressió d’ahir. També demanem a les respectives autoritats que no permetin que els grups responsables d’aquest atac portin la seva violència als carrers de Barcelona.

Cridem a tota la gent que vulgui demostrar el seu rebuig a l’agressió nazi que estigui atenta a possibles convocatòries de protesta. A més a més, UCFR està en contacte amb altres moviments socials de Catalunya, de cara a organitzar un acte contra el feixisme i el racisme el proper 12-O.

Unitat contra el feixisme i el racisme
Barcelona, 12 de setembre de 2013

Nota: Animem a totes les persones i entitats que comparteixen els nostres objectius a participar a la properaAssemblea General d’UCFR, aquest dissabte 14 de setembre, a les 11h, al local de l’AVV del Clot-Camp de l’Arpa, C/ Sibelius 3 (Metro Clot).

Unitat contra el feixisme i el racisme